محل تبلیغات شما

جزئیاتی از چگونگی تشخیص لرزش مریخ توسط ناسا + فیلم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، پس از دو ماه تنش‌، مریخ‌نورد اینسایت» ناسا، نخستین لرزش مریخ را در 34 میلیون مایل دورتر تشخیص داد. اما برای انجام این کار ناسا نیاز به ساخت حساس‌ترین سنسورهای اندازه‌گیری که تاکنون ساخته شده است، دارد.

براساس گزارش ویرد»، مریخ مانند زمین تکتونیک صفحه‌ای» ندارد، بنابراین حرکت ماگماها در اعماق مریخ، سرد شدن آهسته این سیاره و برخورد سنگ‌های آسمانی باعث ایجاد لرزش در مریخ می‌شوند.

علی‌رغم همه این فعالیت‌ها، کاوشگر اینسایت در طول دو ماه بررسی خود، برای نخستین بار صدای ضعیفی از این سیاره را تشخیص داد؛ پس از آن در روز 6 آوریل، حسگر این مریخ‌نورد نخستین لرزش مریخ را ثبت کرد.

از آنجایی که این لرزش حدود 34 میلیون مایل دورتر از کاوشگر ناساس بود بنابراین  برای حرکت‌های این سیاره نیاز به صبر بیشتری بود. تیمی از دانشمندان سوئیسی اطلاعات این لرزش را دریافت کردند و در مراحل ابتدایی به تحلیل و بررسی آن پرداختند.

رنه وبر»، دانشمند نجوم در تیم زله‌شناسی اینسایت گفت: هر روز قبل از اینکه از رختخواب خود بیرون بیایم ایمیلم را چک می‌کردم که شاید در طول شب سیگنالی ثبت شده باشد.

طبق این گزارش، دانشمندان ناسا پس از دریافت این سیگنال‌ها، به مدت چند هفته به بررسی آن پرداختند و سپس اطلاعاتی درمورد آن را منتشر کردند. این سیگنال‌ها در ابتدا به صورت صوت ثبت شدند که دانشمندان قادر به شنیدن فعالیت‌های درونی مریخ بودند.

همه چیز درباره مجازی سازی سرور!

مجازی سازی چیست و Virtualization چه کاربردی دارد؟

آماده شدن اپل برای دوران پَسا آیفون!

مریخ ,لرزش ,نخستین ,ناسا ,سیاره ,بررسی ,پس از ,لرزش مریخ ,این سیاره ,34 میلیون ,مریخ را

مشخصات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

باورهای غلط در مورد کرونا چطور با تئوری توطئه کیو‌اِنان در هم آمیخته‌‌اند فانوس کوچک انعکاس نور گلبن شقایق بهترین زندگی آشنایی با گردشگری جنگ و ارتباط جنگ با گردشگری bankesaze taswla پمپ و تصفیه آب گل پونه